ELM - Leading environmental innovation
מנהלים חדשנות סביבתית

הקמת פרויקטים סביבתיים הנדסיים מראשיתם

בכל פרויקט מתוכנן ועתידי קיימים צדדים שעוסקים באיכות הסביבה שדורשים התייחסות, אך כאשר מדובר בפרויקטים סביבתיים, זהו הנושא המרכזי. בפרויקטים של מתקני טיפול בשפכים, הקמת מתקני מיחזור, מתקן מיון והשבה מפסולת למשאב, פארק אקולוגי , מערכת לייצור ביוגז או פתרונות קצה לפסולת נדרש, לצד הניהול ההנדסי, גם מהנדס סביבה שרואה את התמונה הגדולה.

פרויקטים כאלה דורשים לרוב שיתוף פעולה עם המשרד להגנת הסביבה, לא רק מצד האישורים אלא גם בהיבט של המימון. לא פעם הקמה של פרויקט סביבתי מתבצעת במסגרת קול קורא או תקציב ייעודי שיוצע ליזם שיידע לעמוד בדרישות המדינה. חשוב שההגשה תתבצע באופן מקצועי כדי למקסם את אפשרויות המימון המוצעות ליזם.

מהנדס סביבה מקצועי יידע כיצד להתמודד עם הרשויות ועם ההיתרים הנדרשים לפרויקט כזה, איך למנוע מפגעים סביבתיים שיכולים להיגרם מהפעלתו העתידית, למנוע הוצאות מיותרות על תהליכים צדדיים, לעבוד בשיתוף פעולה עם שאר המתכננים בצוות ואף לבנות מפרטי דרישה מאפס שיהיו מקובלים ע"י הרגולטורים (המשרד להגנת הסביבה, משרד הבריאות, תאגידי מים, עירייה, ות"ל).

 

חשוב שהתכנון וההקמה יבוצעו ע"י אנשי מקצוע מנוסים, על מנת למנוע בעיות בשלב הביצוע, המימון, האישור ואף השימוש העתידי. מבין הנושאים שדורשים התייחסות יכולים להיות זיהום אויר והתמודדות עם מפגעי ריח, זיהומי קרקע, רעש, רעידות, ניהול מי נגר ומניעת הצפות, ניהול פסולת, איכות שפכים, נוכחות אסבסט, פגיעה נופית, שימור עצים וכדומה.

שלבי התכנון ידרשו גם הגשת מסמכים סביבתיים מתאימים לאישור הרגולטורים השונים. במקרים מסויימים התכנון הסביבתי ידרוש גם שינויים בתב"ע וכתיבת תסקירי השפעה על הסביבה ייעודיים לאותו מתקן.

 

לאחר שהגדרנו את המטרה והיעדים יחד עם הלקוח, אנו בונים תוכנית עבודה ייעודית ומותאמת לדרישות הלקוח וללוחות הזמנים של הפרויקט. אנו מציגים מגוון חלופות אפשריות ליזם, תוך התייחסות ליתרונות וחסרונות של כל אחת, ומייעצים ללקוח בבחירת החלופה המתאימה ביותר לצרכיו. אנו ממליצים על ספקים, מלווים מכרזים לבחירת ספק או טכנולוגיה, מליווים תהליכי הקמה ברמה ההנדסית ובמקביל גם מול הרגולטורים.

הקמת מתקני טיפול בזיהום במפעל קיים

הטמעת טכנולוגיות ונהלים יכולה לסייע בשיפור ההתנהלות הסביבתית במפעל קיים בתחומים רבים כגון: צמצום חריגות בשפכי תעשייה (וצמצום קנסות), עמידה בדרישות היתר רעלים, עמידה בדרישות סביבתיות ברישיון עסק, צמצום חריגות בפליטות לאוויר, מניעת זיהום קרקע מפעילות תעשייתית.

כיום, ישנן טכנולוגיות רבות הדורשות היכרות מעמיקה וידע מקצועי על מנת להתאימן לצרכי הלקוח. בנוסף, ניתוח יעיל ואיפיון הפרויקט המדובר עוד לפני מתן הפתרון הטכנולוגי יאפשרו לא רק הוזלה משמעותית בעלויות הטיפול בזיהום, אלא גם בניית תכנית המתחשבת בעלות חיצונית לעסק ובצמצום נזקים עתידיים.

טיפול בשפכים תעשייתיים

ELM מתמחה בטיפול בשפכים תעשייתיים מכל הסוגים, טיפול באוויר ובקרקע. אנו מלווים הקמת מתקני טיפול בשפכים משלב האפיון, התכנון העקרוני ועד להרצת המתקן.

טכנולוגיה לטיפול בפליטות היא עסק יקר וחשוב שאיש מקצוע בלתי תלוי ילווה את התהליך. תחום הפליטות הוא רחב ובחירת טכנולוגיה מתאימה תלויה בפרמטרים רבים, מאפייני הפליטה, ספיקה, טמפרטורה, הרכב ועוד. אנו מלווים את הלקוח בעריכת מכרז , בחירת סוג הטכנולוגיה, בחירת הספק תוך התחשבות בעלויות החיצוניות ויכולות המפעל.

ניהול פרוייקטים סביבתיים

ליווי היזמים בהקמת פרויקטים שאפתניים דורש היכרות מעמיקה עם תהליכי היצור העתידיים, היכרות עם סקטורים תעשייתיים מגוונים, ההשפעות הסביבתיות שאותם סקטורים מייצרים והטכנולוגיות המתאימות ביותר לצרכי הלקוח. תכנון סביבתי דורש הכרות עם הרגולציה הסביבתית (המתחדשת חדשות לבקרים) ועם הגורמים המאשרים בעיריות, וועדות אישור שונות או המשרד להגנת הסביבה.

ELM מתמחים בניהול פרויקטים סביבתיים, מסייעים בתכנון למיזעור השפעות ומפגעים סביבתיים, קידום פרויקטים, בניהול שיח מקצועי מול הרגולטורים, הגשת קולות קוראים וליווי עד לקבלת האישורים.

נעים להכיר: ELM חברה להנדסה סביבתית שבאה לעבוד בשבילכם

נאמנות

אנחנו מלווים כל פרוייקט בתהליך, צעד אחרי צעד וחשוב לנו שהוא יהיה לשביעות רצון מלאה של הלקוחות. אנחנו מלווים כל לקוח וכל לקוחה ומקפידים על זמינות מקסימלית לכל אורך הדרך ועד סיום העבודה.

מקצועיות

אנחנו עובדים עם הטובים והטובות ביותר. הצוות שלנו עמל על מחקר וירידה לשורש כל סוגיה במטרה למצוא את מקור הבעיה ולהציע פתרונות. כל פתרון שאנו מציעים נשען על הניסיון שלנו, הידע שלנו והמיומנויות הייחודיות שלנו.

אנשים

אנחנו מגיעים לשטח, נפגשים עם הגורמים הרלבנטיים ועושים הכל כדי לבצע את העבודה שלנו עם חיוך. אנחנו אוהבים אנשים, אוהבים שיתופי פעולה ומאמינים שביחד אפשר להגיע רחוק.

ניסיון עשיר ומגוון

יש לנו ניסיון של מאות פרוייקטים ברחבי הארץ. עם הניסיון העשיר הזה אנחנו מגיעים לכל פרויקט וכל ארגון ומספקים פתרונות מותאמים לעמידה ברגולציה, לניהול נכון ולחיסכון.

מבט של 360 מעלות

כל בעיה שמגיעה לפתחנו זוכה להתייחסות רצינית, מקצועית ומעמיקה. אנחנו עושים את המיטב כדי לנתח את הבעיה ולהביא לשולחן את מגוון האפשרויות והפתרונות המקיפים והגמישים.

יש לכם מקום בטוח לניהול סביבתי.

אנחנו כאן בשבילכם. רוצים להתייעץ, לשאול, להיפגש? דברו איתנו.

פתרון מותאם ומדויק לכל בעיה סביבתית

ELM הנדסת סביבה נותנת שירותי יעוץ סביבתי למגוון לקוחות, תוך מתן תשומת לב אישית והתאמת הפתרון לכל לקוח. בעזרת צוות המומחים שלנו, אנו מעניקים ללקוחותינו מענה הוליסטי למכלול הבעיות והתהליכים הסביבתיים.

יש לנו ניסיון רב באפיון גורמי הזיהום וניתוח מיטבי של הצרכים. אנחנו גאים לקחת חלק בשיפור התנהלותם הסביבתית של לקוחותינו, תוך חסכון כספי משמעותי, התייעלות ועמידה בדרישות הרגולטוריות.

דילוג לתוכן